Co należy wiedzieć o lokalach komercyjnych?

0
53

Co jednak kryje się pod pojęciem „lokal komercyjny”? Co należy wiedzieć o inwestowaniu w lokale tego typu? Sprawdźmy!

Ogólnie o nieruchomościach komercyjnych

Lokal komercyjny to nieruchomość, która przeznaczona jest do prowadzenia działalności gospodarczej. Może to być lokal do działalności handlowej, usługowej, powierzchnia biurowa lub magazynowa. Jedni kupują lokale komercyjne po to, aby móc prowadzić tam firmę. Inni z kolei kupują lokale mieszkalne po to, aby czerpać zyski z wynajmu. Według powszechnej opinii lokale komercyjne mogą zagwarantować wyższe ROI w porównaniu do inwestycji w lokale mieszkalne.

Lokale komercyjne są spotykane zarówno w małych jak i w dużych miejscowościach, natomiast nieco częściej o inwestycjach w tego typu lokale mówi się w kontekście dużych miast (głównie za sprawą powierzchni biurowych).

Rodzaje lokali komercyjnych

Lokale użytkowe to dosyć szerokie pojęcie, które odnosi się do różnych nieruchomości. Kilka przykładów wymieniamy poniżej:

  • lokal usługowy,
  • lokal handlowy,
  • lokale z przeznaczeniem na biura,
  • lokale dostosowane do działalności gastronomicznej,
  • hale produkcyjne i magazynowe,
  • galerie handlowe,
  • pomieszczenia gospodarcze.

Co oznacza pojęcie mixed-used w odniesieniu do lokali użytkowych?

Pojęcie miexed-used w odniesieniu do lokali użytkowych oznacza, że mamy do czynienia z nieruchomością, która w pewnej części przeznaczona jest do prowadzenia działalności gospodarczej, a pewnej części do zamieszkania. Przykładem mogą być np. domy, gdzie na parterze mieszczą się biura, a na dole została wydzielona specjalna część do zamieszkania.

Co oznacza komercjalizacja nieruchomości?

Komercjalizacja nieruchomości oznacza, takie przekształcenie lokalu, żeby zyski z wynajmu były jak największe. Przykładem może być przekształcenie lokalu mieszkalnego na lokal biurowy. Trzeba jednak zauważyć, że komercjalizacja nieruchomości to nieco szersze pojęcie, które odnosi się także do procesu pozyskiwania najemcy (między innymi do marketingu związanego z wystawianiem ogłoszenia, do sposobu prezentacji nieruchomości oraz do tego w jaki sposób sporządzona jest umowa pomiędzy obiema stronami).